W Zdrowym Ciele… Dobra Pamięć

zdrowe ciało - dobra pamięć

zdrowe ciało – dobra pamięć

Na pewno znasz powiedzenie, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Dzisiaj pokażę Ci, że w dotyczy to również naszej pamięci, która znacznie lepiej funkcjonuje w zdrowym ciele!

Na amerykańskim uniwersytecie w Yale przeprowadzono badania nad poprawą pamięci u osób w wieku powyżej 50 lat. Okazało się, że godzina dziennie poświęcona na ćwiczenia fizyczne poprawiła pamięć badanych o kilkadziesiąt procent i pomogła im zapamiętywać tak, jak to robili kilka dekad wcześniej.

Jak to jest możliwe?

Pomyśl o mózgu jak o silniku. Gdy do silnika dostaje się zbyt mała ilość paliwa i tlenu, silnik będzie słabo pracował. Jednak gdy dodasz „gazu”, z łatwością zwiększy obroty.

Podobnie jest z ludzkim mózgiem. Dobre ukrwienie spowodowane przez ćwiczenia fizyczne, zwiększają ukrwienie mózgu.  A co za tym idzie – zwiększają dostawy tlenu, glukozy i przyśpieszają usuwanie metabolitów. Ot, cały sekret poprawy pamięci*!

Jakie ćwiczenia są najlepsze?

Oczywiście, najlepszym ćwiczeniem jest to, które w Twoim przypadku jest najlepsze i które z chęcią będziesz systematycznie wykonywać! Jak wynika z obserwacji, bardzo dobry wpływ na umysł mają ćwiczenia wymagające koordynacji wzrokowo ruchowej, takie jak ruchy naprzemienne, skręty, skłony czy ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej.

Polecane dyscypliny sportu to m.in. aerobik, bieganie, spacer, marsze i marszobiegi, nordic walking, koszykówka, siatkówka, pływanie i taniec.

Jeśli jeszcze nie ćwiczysz, już teraz wybierz choć jedną dyscyplinę sportu i zacznij ją uprawiać, a Twoja pamięć i sprawność umysłowa wynagrodzą Ci to! Zacznij od najmniejszych, kilku minutowych ćwiczeń, wydłużając ich czas do połowy lub pełnej godziny, każdego dnia!

Pozdrawiam
Marcin Kijak

SzybkaNaukaBlog.pl

* Oczywiście, oprócz dobrej kondycji, na poprawę pamięci wpływają ćwiczenia umysłowe. Samo zdrowie i kondycja nie wystarczy, jeśli nie używa się mózgu…

Tags: , , , ,

Zostaw Komentarz